Välkommen!

VÄLKOMMEN! Här kan ni följa klassens arbete och få användbar information.

13 september 2016

Veckans mattefilm

De elever som tittat på filmen har idag känt att de har nytta utav den. Att jag får chansen att flytta hem till eleverna och förbereda dem på det sätt jag tror är bäst för att de ska lyckas med veckans mattemål är lyxigt tycker jag. 

Dagens lektion började med att vi tillsammans fyllde tavlan med det viktiga eleverna mindes ifrån filmen. De berättar för mig och sina klasskompisar istället för att jag alltid står och berättar för dem. 


Därefter satte vi igång att arbeta utefter veckans matteplanering. Alla som var med på lektionen hann de uppgifter som skulle göras under lektion 1. Kan inte blir bättre! För alla er föräldrar som följer vårt arbete kan det vara bra att känna till att den här planeringen ska vara klar på fredag. Tanken är att man ska bli klar med lektionens uppgifter under lektionen men blirman inte det så kan man behöva göra lite hemma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar