Välkommen!

VÄLKOMMEN! Här kan ni följa klassens arbete och få användbar information.

22 augusti 2016

Vecka 34

TISDAG
Idrottskläder 

ONSDAG
Grej of the day
Idrottskläder 

TORSDAG 
Engelska: Hälsningsfraser 

FREDAG 
Grej of the day
“Boken om mig själv” ska vara klar 

Välkomna tillbaka till skolan. Hoppas att ni haft en skön helg i det fina vädret! Har ni sett, hört eller läst något som handlat om att Sverige lyckats ta fler medaljer i OS? Vi har nämligen lyckats med det...

Jag skrev förra veckan i ett brev till föräldrarna att ni kommer att få veckoplaneringen på Ipaden, men eftersom ni inte fått era Apple-ID än kan jag inte hålla vad jag lovade. Ni får planeringen i pappersform idag och den ligger också på bloggen som ni så enkelt kan hitta på er hemskärm på Ipaden. På onsdag får vi era Apple-ID och behöver därför låna era iPad onsdag till torsdag. När ni har gått hem från skolan på onsdag ska vi logga in och fixa med era iPad så de ska bli mer användbara för oss i skolan. Det har jag och jag vet att även ni har längtat efter det! 

Den här veckan börjar vårt schema gälla på riktigt. Förra veckan följde vi inte det något vidare bra. Vi gjorde andra viktiga saker tillsammans. Era tankar kring hur vi lär oss på bästa sätt imponerade verkligen på mig. Tänk vad bra saker man kan få fram genom att man först tänker lite själv, sedan med en kompis och sedan tillsammans. Att vi följer schemat innebär att ni kommer att få träffa både Sara och Maja den här veckan också. Ni hade en lektion med John i fredags, den här veckan kommer ni ha teknik med honom igen. Jag vet att alla lärare ser fram emot att träffa er och få börja lära er spännande saker! Jag vet att ni i engelska ska börja träna på olika hälsningsfraser och att NO-lektionerna kommer ha ett tema som heter “Vatten”. 

Det blir inte bara nya lärare den här veckan, det blir också nya skolämnen och arbetsområde.  Vi kommer att fortsätta med “Detektivbyrån” och “Grej of the day” som vi smygstartade med förra veckan. Med mig kommer vi börja med ett läsprojekt i svenska som heter “Bakom masken”.  “Bakom masken” är en skönlitterär bok. Vi kommer läsa texter och göra uppgifter tillsammans i början sen kommer ni få uppgifter som hör till boken i läxa. 

Vi kommer att börja ett projekt i SO som heter “Vårt samhälle”. Ni kommer att lära er vad ett samhälle är vi kommer tillsammans att bygga upp ett eget samhälle. 

Ni ska också bli varma i huvudet under veckans gång för vi drar igång med våra matematiklektioner. Ni ska få er mattebok och vi ska börja jobba med de fyra räknesätten. Vi ska träna på att skriva i räknehäfte och ni ska få visa mig vad ni redan kan i matematik. 

Den här veckan måste jag också påminna om att nästa måndag, 29/8, ska ni ta med er idrottskläder för då börjar “Aktivitet förebygger”. Det betyder också att ni från och med nästa måndag går till 15.10 i skolan. 

Det är fortfarande massor av nya saker och information till er och era föräldrar.  Jag lovar att det lugnar sig snart, kanske redan efter denna vecka, vem vet…

Så här ser veckoplaneringen ut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar