Välkommen!

VÄLKOMMEN! Här kan ni följa klassens arbete och få användbar information.

23 augusti 2016

English time!

Varje engelskalektionerna börjar med en warm-up, en uppvärmning i att prata engelska. Elevernas första warm-up handlade om att berätta för varandra två och två vad de kunde se på bilden. 

I can see...


Eleverna kunde se väldigt många saker och på tavlan samlades alla de engelska ord som de kunde. Imponerande! 


Nu har elever också börjat att skriva texter i "The book about me". 


Här kommer en presentation av Sara som undervisa 4a i engelska. 

Hej !

Jag heter Sara och jag kommer att arbeta med dig i engelska under tre lektioner i veckan. På mina lektioner i engelska kommer vi alltid att starta lektionerna med warm-ups. En warmups är en eller flera bilder som ni kommer att få prata med en kompis om. Ett mycket bra sätt att kickstarta lektionerna.

Jag kommer att prata engelska under hela lektionen, men givetvis översätta mycket nu i början. Så småningom kommer jag att kunna prata engelska hela lektionerna och ni kommer att kunna svara.

 

Er första arbetsuppgift kommer att handla om er själva. Ni kommer att få öva på att presentera er själv och på siffrorna. Att presentera sig själv kan ni göra på flera olika nivåer. Här handlar det om ansvar vilken nivå ni väljer. Ni kommer att arbeta med att presentera er själv under hela terminen i en bok som heter "The book about me". Här kommer ni att arbeta med olika område som familjen,kläder, husdjur,mat,ert rum,fritiden, vänner och mycket mer. Elevnära ämnen som jag hoppas att ni alla har lätt att skriva och prata om.

Vi kommer också att titta på vårt läromedel som heter "Magic" i veckan. Du kommer att ha läxa från måndag till torsdag med start nästa vecka 35.

Jag ser framemot att arbeta tillsammans med er i ett av mina favoritämne, nu kör vi!

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar