Välkommen!

VÄLKOMMEN! Här kan ni följa klassens arbete och få användbar information.

28 oktober 2016

Vecka 45

LÄXOR 

MÅNDAG
Idrottskläder
Svenska: Bakom masken - du behöver inte filma din läsning den här veckan. Istället ska du svara på frågorna som ligger på Classroom hemma. Det här ska vara gjort till nästa måndag 14/11.

TISDAG
Idrottskläder
Grej of the  day 
Matematik: Titta på mattefilm + gör stencil 

ONSDAG
Idrottskläder

TORSDAG 
Engelska: Häfte att repetera i
Grej of the day

FREDAG 
Matematik: Veckoplanering ska vara klar

Välkomna tillbaka.Vilket disco ni anordnade, så duktiga och engagerade. Jag är så stolt över er! Ni får berätta för varandra och för mig på raster och lunchen hur ni haft det under lovet. Det är bara 6,5 vecka till det är jullov.  Det känns konstigt för mig att jag ska lämna er ett tag. Vi får se till att de här veckorna tillsammans blir de bästa vi haft! 

Jag har gjort nya platser till er i klassrummet och i matsalen. Även matledet är nytt! Alltså lite nya klasskompisar att jobba/samarbeta/hjälpa/stötta och trivas med. 

Nu ändrar jag lite till i läxschemat. Veckans andra GOTD kommer i fortsättningen att vara till torsdagar istället för fredagar. Jag har pusslat om lite i schemat för att det ska bli bättre för oss. På fredagar istället för GOTD har jag lagt in ett extra pass med läsförståelse. Det visar sig efter DLS-proven att vi behöver träna lite mer på det. Vi kommer då kunna dela upp oss i halvklass och träna läsförståelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar